Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

Η Ιστορία Του Elerran

Ο φίλος μου ο Elerran, γράφει την δική του ιστορία στην πάθηση...

-------------------------------------------------------------------------------------
Γεια σου φίλε. Αποφάσισα να σου στείλω κι εγώ την ιστορία μου με τα μάτια μου.
Γενικά, ποτέ δεν είχα καλή όραση. Πρώτη φορά έβαλα γυαλιά στα 12 μου, με πρώτη διάγνωση 2,5 βαθμούς! Έκτοτε, η μυωπία μου ανέβαινε σταθερά, αλλά πάντα είχα πολύ καλή όραση με τα γυαλιά μου.

Στα 20, και με 5 βαθμούς πλέον, έβαλα μαλακούς φακούς επαφής, και πάνω κάτω άλλαξε ο τρόπος που έβλεπα τον κόσμο. Όταν δεν έχεις συνέχεια στο μυαλό σου να προστατέψεις το πρόσωπο σου από τα πάντα, ε, είναι άλλη αίσθηση. Δυστυχώς το παράκανα, φορώντας τους φακούς καθημερινά, για πολλές ώρες, και σε δυο-τρεις περιπτώσεις για μέρες, και είμαι σίγουρος ότι επιβάρυνα πάρα πολύ τα μάτια μου αυτή την περίοδο.

Όλα αυτά μέχρι τα 23 μου. Τα 11 αυτά χρόνια ήμουν τακτικός στους οφθαλμίατρους, με μια επίσκεψη κάθε 1-2 χρόνια. Η μια ήταν στη γειτονιά μου, και ο άλλος ένας ακαδημαϊκός που παρακολουθούσε τον πατέρα μου (ο οποίος έχει φοβερά προβλήματα στα μάτια), και κανείς από τους δυο δεν είχε προσέξει κάτι παράξενο. Όταν λοιπόν στα 23 μου κατάλαβα ότι χρειάζομαι πάλι νέα συνταγή, πήγα με τον πατέρα μου σε έναν άλλο γιατρό που τον είχε αναλάβει, και εκείνο τον καιρό του έκανε τον καταρράκτη.

Ο τύπος βρήκε αμέσως τον κερατόκωνο, και μου είπε να πετάξω αμέσως τους φακούς. Επέστρεψα στα γυαλιά και παρακολουθούσαμε το φαινόμενο τακτικά για δυο χρόνια (έκανα 3 μετρήσεις μέσα σε αυτά τα δυο χρόνια). Σε αυτό το διάστημα, και ο νέος γιατρός, και η οφθαλμίατρος που πήγαινα παλιότερα δεν κατάφεραν να μου δώσουν συνταγή για να βλέπω ικανοποιητικά. Με 9/10 στο δεξί και κάτω από 7/10 στο αριστερό δυσκολευόμουν να διαβάσω, να οδηγήσω, να δω τηλεόραση, οτιδήποτε, ενώ επειδή ξαναφόραγα τα γυαλιά, άρχισα να ξανά-απέχω από κάθε είδους άθληση.

Στα 25 έκανα την θητεία μου, και κατόπιν ξαναέπιασα δουλειά, και τώρα στα 28 το έχω αμελήσει εντελώς. Πέρυσι, επειδή η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο, έβαλα με δική μου πρωτοβουλία (ημί;)σκληρούς φακούς (χωρίς να ρωτήσω το γιατρό, απλά πήγα στην οφθαλμίατρο να μου βγάλει συνταγή. Το αστείο είναι ότι μου είπε πως υποπτεύεται ότι μπορεί να έχω κερατόκωνο...) και πλέον βλέπω πάλι σαν άνθρωπος - αν εξαιρέσεις μια φορά το δίμηνο περίπου, που ερεθίζεται το ένα από τα δυο μάτια και για 3 μέρες δεν τους φοράω καθόλου.

Θέλω να πάω να κάνω μια μέτρηση και να αρχίσω πάλι να το παρακολουθώ, αλλά όλο το αναβάλλω. Για θεραπεία δεν σκέφτομαι κάτι, αφού έχω πολύ καλή διόρθωση με τους φακούς, και σε κάθη περίπτωση δεν υπάρχει κάποια μόνιμη λύση που να γνωρίζω.

Συνέχεια πάντως έχω στο μυαλό μου αυτό που (νομίζω ότι) περίπου μου είπε ο γιατρός στην πρώτη διάγνωση: "Δεν υπάρχει θεραπεία, και κάποια στιγμή που θα τρυπήσει ο κερατοειδής και θα κάνεις μεταμόσχευση". Μαγεία...

5 σχόλια:

Κώστας είπε...

"Με 9/10 στο δεξί και κάτω από 7/10 στο αριστερό δυσκολευόμουν να διαβάσω"

Κάτσε φρόνημα ρε :)
εγώ τόσο βλέπω τώρα και διαβάζω και οδηγώ και τηλεόραση βλέπω...

Elerran είπε...

Φίλε μου, όταν βλέπω τηλεόραση ή διαβάζω με τα γυαλιά, συχνά με πιάνει πονοκέφαλος, ενώ όταν οδηγώ με τα γυαλιά, τη μέρα δυσκολεύομαι να καταλάβω τι παίζει στον δεξί καθρεύτη, ενώ τη νύχτα, τα απέναντι φώτα απλώνουν και δεν βλέπω τίποτα. Για παράδειγμα, σε δρόμο με νησίδα και πυκνή κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, δεν υπάρχει περίπτωση να διακρίνω πεζό πάνω στη νησίδα σε απόσταση μικρότερη των 10 μέτρων...

Ανώνυμος είπε...

Elerran,εχω και εγω κερατοκωνο(μολις τωρα το εμαθα).Η οραση μου εινα 4/10 και 6/10 και μπορω να διαβάσω και να οδηγησω. Ενταξει στην τηλεοραση δυσκολευομαι οπως και βραδυ δεν πολυθελω να ογηγαω αλλα αν ειχα 9/10 θα πετουσα! Οσο για τους σκληρους φακους ειναι μια προσωρινή λυση και δυσαρεστη αποτι καταλαβα απτα λεγομενα σου.
Μονιμη λυση υπαρχει(cross-linking) αλλα ειναι μια μεθοδος 5-6 χρονων και δεν ειναι ευρεως γνωστη. Βεβαια αν σκεφτεις οτι γλιτωνεις τη μεταμοσχευση... Εγω θα την κανω σε κανα μηνα στο οφθαλμολογικό του ΑΧΕΠΑ(θεσσαλονικη) που ειναι απο τα καλυτερα.

Κώστας είπε...

αδελφέ το crosslink είναι μια μέθοδος που εφαρμόζεται μόλις 2-3 χρόνια σε ευρεία κλίμακα.
Δεν μπορείς επομένως, σε καμμιά περίπτωση, να πεις ότι πρόκειται για μόνιμη λύση.
Το μέλλον θα δείξει.
Μπορεί μελλοντικά να ξεφουσκώσει όπως έγινε με τα intacs και στην θέση της να ξεκινήσει μια άλλη.

Καλή επιτυχία με την επέμβασή σου και καλωσήλθες στην παρέα

Ανώνυμος είπε...

Δέν είναι απαραίτητο πως όσοι έχουν κερατόκωνο θα υποβληθούν σε μεταμόσχευση κερατοειδούς. Στατιστικά ενα 15-20% χρειάζεται μεταμόχευση οι υπόλοιποι απλώς είναι εξαρτημένοι απο φακούε επαφής ή γυαλιά.
Τώρα το Crosslinking έιναι μια επέμβαση σταθεροποίησης που γίνεται στο εξωτερικό εδώ και 8 χρόνια και στην Ελλάδα έγινε για πρώτη φορά το 2006.Απο κλινικές έρευνες έχει αποδειχθεί οτι ενισχύει την μηχανική δομή του κερατοειδούς εώς και κατα 300% σε ορισμένες περιπτώσεις.
Μάλιστα σε ορισμένους πάσχοντες παρατηρήθηκε μικρή αντιστροφή της κατάστασης προς το καλύτερο αλλά όχι σε όλους. Παντώς μέχρι στιγμής σε ασθενείς που υποβλήθηκαν σε Crosslinking παρατηρήθηκε σταθεροποίηση της εξέλιξης δηλαδή η ασθένεια σταμάτησε να εξελίσσεται χωρίς να κάταστρέφει περισσότερο την όραση των πασχόντων.
Σίγουρα είναι μια νέα μέθοδος αλλά κερδίζει όλοένα και περισσότερο την παγκόσμια οφθαλμολογική κοινότητα.