Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Τρεις μέρες μετά τη διάγνωση του κερατόκωνου

Αγαπητοί φίλοι γειά σας,

είμαι 33 ετών και μόλις πριν από τρείς ημέρες μου έγινε διάγνωση κερατόκωνου. Η ιστορία μου βέβαια με προβλήματα όρασης ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν (από την εφηβική ηλικία) ωστόσο ποτέ με κλινική εξέταση δεν είδαν οι οφθαλμίατροι ότι έχω κερατόκωνο. Διαπιστώθηκε κάνοντας κερατο-τοπογραφία σε οφθαλμολογική κλινική της Θεσσαλονίκης για να μάθω αν μπορώ να χειρουργηθώ με λέιζερ. Η έκπληξή μου μεγάλη αφού μέχρι την περασμένη εβδομάδα δεν γνώριζα καν ότι υπάρχει τέτοια πάθηση!
Η οπτική μου οξύτητα είναι χωρίς γυαλιά 2/10 και στα δύο μάτια και με γυαλιά 5/10 (6/10 με λίγο ζόρισμα) στο αριστερό και 7/10 (8/10 ομοίως με λίγο ζόρισμα του ματιού) στο δεξί και παραμένει αμετάβλητη για το αριστερό εδώ και 6 χρόνια περίπου ενώ για το δεξί έχει ελαφρώς επιδεινωθεί κατά 1/10 την ίδια περίοδο. Δεν φόρεσα ποτέ φακούς επαφής. Ψάχνοντας τις τελευταίες αυτές ημέρες στο νετ για την συγκεκριμένη νόσο διάβασα ότι ξεκινά γύρω στα 15 έτη (όπως μάλλον συνέβη και σε εμένα) εξελίσεται για 10-20 χρόνια εώς περίπου τα 35 έτη και μετά σταματάει. Σκέφτομαι λοιπόν να αρκεστώ στα γυαλιά ή ακόμα καλύτερα να βάλω φακούς επαφής (δεν δοκίμασα ποτέ).

Κάπου διάβασα για φακούς επαφής τους οποίους πρώτα τους δοκιμάζεις για μια περίοδο και μετά όταν διαπιστωθεί ότι είναι κατάλληλοι τους πληρώνεις αλλά δέν θυμάμαι τα στοιχεία της εταιρείας. Τους γνωρίζει κάποιος;

Επίσης παρατηρώντας τις εξετάσεις μου στα δύο μηχανήματα βλέπω ότι το topolyzer είναι πιο απαισιόδοξο από το oculyzer. Τα στοιχεία που δίνει το topolyzer στο κάτω δεξιά διάγραμμα (πχ για το αριστερό μάτι μέγιστη τιμή 53.6 ελάχιστη 41.6) έχουν σχέση με τα στοιχεία που δίνει το oculyzer στο διάγραμμα Sagittal Curvature (Front) (πχ για το αριστερό μάτι μέγιστη τιμή 50.6 ελάχιστη 40.7); Τα στοιχεία του oculyzer Κ1=46.5 D , K2=47.8 D , Km=47.1 D τι σημαίνουν; Ομοίως τα στοιχεία του topolyzer Rh=46.8D Rv=46.6D και Axs.=53.5 μοίρες τί σημαίνουν;

Σας ζητώ συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις. Καλή δύναμη σε όλους και να τα λέμε συχνά.

Φιλικά C.C.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

φίλε μου,είμαι 28 χρονών και έχω κερατόκωνο τα τελευταία 8 χρόνια.
εγώ έβαλα και ακόμα έχω φακούς επαφής και με αυτούς βλέπω 9/10 ευτυχώς.
βέβαια χθες μόλις έκανα τη τοπογραφία και μου ανέβηκε στο δεξί μάτι με αποτέλεσμα να ορίσω ημερομηνία για τη θεραπεία λέιζερ που θα το σταθεροποιήσει.
αν ο γιατρός σου σου είπε οτι μπορείς να βάλεις φακούς τότε βάλε γιατί η όραση είναι 100 φορές καλύτερη απο τα γυαλιά.

Κώστας είπε...

Παρακαλώ να μην κάνετε διαφήμιση γιατρών και οπτικών μέσα από το blog , χωρίς την άδεια μου.

ευχαριστώ

Unknown είπε...

Αγαπητέ φίλε,

και τα δύο μηχανήματα είνια τοπογράφοι κερατοειδούς, αλλά το topolyzer τοπογραφεί μόνο την πρόσθια επιφάνεια, ενώ το oculyzer είναι πιο σύγχρονο και τοπογραφεί και την πρόσθια και την οπισθια είπφάνεια και το πάχος του κερατοειδή καθώς και του προσθίου θαλάμου.

Οι τιμές sagittal curvature είναι ο χάρτης καμπυλοτήτων όλου του κερατοειδούς, σημείο προς σημείο. Αν η μέγιστη τιμή είναι όντως γύρω στο 50 όπως είπες, τότε ο κερατόκωνος είναι ακόμα ήπιος.

Οι τιμές Rh, Κ1 και τα λοιπά, έιναι οι μέσες τιμές σε δύο άξονες (μεσημβρινούς) από την κεντρική μοίρα του κερατοειδούς, η οποία εχει πιο πολύ σημασία για την όραση, καθώς η κόρη του ματιού βρίσκεται σε αυτή την ζώνη. Βλέπω πως τα δύο μηχανήματα σύμφωνούν αρκετά, όπως συμβάινει σε ήπια περιστατικά. Σε προχωρημένα περιστατικά το topolyzer συνήθως αστοχεί, και το oculyzer είναι τότε πιο αξιόπιστο, καθώς πιο σύγχρονο.