Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2007

Κερατόκωνος Και Στρατός

Όπως έγραψα σε παλίοτερα post κερατόκωνο έχω στα μάτια απο το 1995. Το 2003 ήρθε η ώρα να κόψω την αναβολή και να παρουσιαστώ στο στρατό. Με δεδομένο την αδυναμία μου να φορέσω γυαλιά και την ευαισθησία που έχουν τα μάτια τόσο στο έντονο φως όσο και στον αέρα, έκανα αίτηση για αναβολή και κατ επέκταση απαλλαγή απο την στράτευση.

Το 2003 η επιτροπή απαλλαγών της Κοζάνης με κάλεσε στο στρατιωτικό νοσοκομείο της πόλης όπου ο διευδυντής του νοσοκομείου τύχαινε να είναι και ο οφθαλμίατρος, για να με εξετάσουν και να πιστοποιήσουν το πρόβλημα. Για τον συγκεκριμένο γιατρό έχω να πω μόνο τα καλύτερα.Είδε ότι η πάθηση είναι προχωρημένη και μου είπε την (ιατρική) άποψη του για το τι πρέπει να κάνω στο μάλλον. Για το θέμα της απαλλαγής μου όμως δήλωσε ότι δεν ήταν αρμόδιος να αποφασίσει και μου έδωσε ένα χαρτί για να πάω στο 424 ΣΝ Θεσσαλονίκης.

Στην Θεσσαλονίκη λοιπόν αφού με εξέτασαν αποφάσισαν να μου δώσουν 2ετή αναβολή στράτευσης. Μου ανέφεραν ότι αν δεν υπάρξει βελτίωση στα μάτια μέσα σε αυτήν την διετία, θα μου έδιναν την απαλλαγή. Φυσικά γνώριζαν ότι δεν είναι δυνατόν μέσα σε δυο χρόνια να υπάρξει βελτίωση και στα δύο μάτια ακόμη και αν έμπαινα την επομένη στο χειρουργείο αλλά...αυτά προεβλεπε ο κανονισμός...

Το 2005 με το πέρας της διετίας μου ήρθε χαρτάκι κατάταξης και ξεκίνησα για άλλη μια φορά τις επισκέψεις στα στρατιωτικά νοσοκομεία και στο στρατολογικό γραφείο.
Σαν δεύτερη φορά που έκανα αίτηση για απαλλαγή , δεν χρειάστηκε να πάω στο νοσοκομείο της Κοζάνης , αλλά πήγα απευθείας στο 424 της Θσσαλονίκης. Εκεί πριν με εξετάσουν, μου ανέφεραν ότι δεν προκειται να πάρω απαλλαγή και μάλιστα ένας τυπάς με ειρωνική διάθεση με προέτρεψε να μαζέψω τα πράγματά μου γιατί θα παρουσιαστώ ώς Ι4. Όλα αυτά άλλαξαν βέβαια μόλις με βάλαν στα μηχανήματα και είδαν σε τι κατάσταση βρίσκονται τα ματια μου. 4 γιατροί με εξέτασαν και αποφάσισαν να μου δώσουν την απαλλαγή απο την στράτευση.

Σαν επίλογο να πώ ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που να αναφέρεται σε απαλλαγή λόγω της συγκεκριμένης ασθένειας. Υπάρχει μια απαγόρευση χρήσης φακών επαφής στον στρατό. Το αν θα δοθεί η απαλλαγή ή όχι είναι στην ευχέρεια του ιατρικού τιμ που σε εξετάζει. Αν ο κερατόκωνος στα μάτια μου ήταν σε αρχικό στάδιο, πολύ πιθανό να υπηρετούσα στον στρατό ως Ι4. Αυτό θα συνέβαινε επείδή θα ήταν, πιθανoν, δυνατή μια βελτίωση στην όραση με γυαλιά...

30 σχόλια:

kakonini είπε...

Χαράς το κουράγιο σου παλικάρι μου..

Κώστας είπε...

Αμα έχεις την απαραίτητη "βλακεία" που έχω εγώ στο κεφάλι μου , δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις...

Για όλα υπάρχει λύση.

kakonini είπε...

Προσπαθω..
Δεν με βοηθας μην γραψω κατι ασχετο και με παρουν στο ψιλο;

Κώστας είπε...

kakonini
Δεν είναι τα blog μου για σχετικούς ανθρώπους. Μπορείς να γράψεις ότι αισθάνεσαι και γουστάρεις.Όποιος σε πάρει στο ψιλό θα έχει να κάνει μαζί μου...
Άλωστε...κακό νινί λες ότι είσαι , δε νομίζω να έχεις πρόβλημα με κανένα :)
την καλησπέρα μου

kakonini είπε...

Απλα σκεφτόμουν...
Απο ποτε η γενναιοτητα και ητο θαρρος ειναι ''βλακεια''..... ;

Κώστας είπε...

βλακεία με την καλή-πάντα-εννοια.
Εσκιεμμένη αφέλεια, ίσως έπρεπε να γράψω.
Η πάθηση υπάρχει
Η επέμβαση κάποια στιγμή θα γίνει
Απο το να κάτσω να αγχωθώ και να με πιάσει φόβος, καλύτερα να το διασκεδάσω, να προσαρμοστώ σε αυτό και να ζήσω την ζωή μου.
Δεν υπάρχει λόγος για περετέρω άγχος.
Εχω αρκετό από δαύτο για άλλους λόγους . Δεν μπορώ να έχω και για τον κερατόκωνο...

kakonini είπε...

ολα θα πανε καλα καμαρι μου!!!

Κώστας είπε...

I Know That already!
Thank you badbaby...

xomeritis είπε...

Εγώ πήρα απολυτήριο αφού πέρασα σχεδόν όλη τη βασική εκπάιδευση ως I4 και μετά ζήτησα να εξεταστώ από επιτροπή του ΓΝΑ.

Κώστας είπε...

Υπάρχει φίλος που υπηρετεί κανονικά ως Ι4 σήμερα. Τον κάλεσα για να κάνει ένα comment για το πως περνάει στον στρατό αλλά δεν ξέρω αν το κάνει...

Ανώνυμος είπε...

Υπηρέτησα το 2001-2002 ώς λοχίας (Ι2) με *προχωρημένο* κερατόκωνο διαγνωσμένο 5 μήνες πριν παρουσιαστώ και όραση 5/10 και 7/10.Ο στρατιωτικός οφθαλμίατρος που με "εξέτασε" (φορούσα τα γυαλιά μου και με ρωτούσε αν βλέπω κάποια νούμερα) δεν πήρε χαμπάρι τίποτα φυσικά.

Κώστας είπε...

Λες και είχε ξαναδεί κερατόκωνο στην ζωή του για να μπορέσει να διαγνώσει την πάθηση...

Αν τους έλεγες ότι έχεις κερατόκωνο, θα κοιτούσαν τα μάτια σου λές και είναι εξωγήινοι...

Μου έτυχε μια φορά, μια βοηθός του ιατρού του ασφαλιστικού μου ταμείου (στον οποία είχα πάει για να μου γράψει σταγόνες), να με παρακαλέσει να κάτσω να μου ελέγξει τα μέτια μου στο μηχάνημα για να δεί τι στο καλό είναι αυτός ο κερατόκωνος.
Εκπληκτικό, μάλιστα...αυτά ήταν μερικά απο τα επιφωνήματά της....λές κι έβλεπε κανα αξιοθέατο.

Ανώνυμος είπε...

εγώ όταν πήγα τους είπα για τον κερατόκωνο και με ρώτησαν..βλέπεις καλά??τους κάνω όχι.και μου λένε έ δεν πειράζει!!φανταστείτε το γέλιο όταν πήγα να ρίξω βολές αφού με βγάλανε Ι1!!!
τα σχόλια δικά σας.
gatoulis

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα παιδιά.
Ξέρει κανένας τι ισχύει ακριβώς με την όραση και τον στρατό?
Δηλαδή, τι όραση πρέπει να έχεις για να βγεις Ι1, Ι2, Ι3, Ι4 ή Ι5?
Το μόνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι απαγορεύονται οι φακοί επαφής, επομένως εννοώ τι όραση πρέπει να έχεις με γυαλια

Κώστας είπε...

http://keratoconos.blogspot.com/2008/03/blog-post.html

καλησπέρα κατ αρχάς!
έχω κάνει μια δημοσίευση σχετικά με το θέμα που θίγεις.
μπες στην παραπάνω διεύθυνση να την διαβάσεις

Ανώνυμος είπε...

Κατ'αρχήν καλησπέρα σε όλους!

Πριν από μερικά χρόνια (2001)παρουσιάστηκα στο ναυτικό με προχωρημένο κερατόκωνο και στα 2 μάτια (έκανα ήδη χρήση ημίσκληρων κερατοκωνικών φακών) αλλά δεν μου πέρασε στιγμή από το μυαλό να διεκδικήσω αναβολή στράτευσης. Αποτέλεσμα υπηρέτησα 19 μήνες ως οδηγός (Ι1), από τους οποίους τους 2 ως εκπαιδευόμενος, τους επόμενους 6 ως οδηγός ασθενοφόρου και τους υπόλοιπους ως εκπαιδευτής (δάσκαλος) οδηγών Δ κατηγορίας!
Σήμερα έχω ήδη υποβληθεί σε μεταμόσχευση κερατοειδούς στο αριστερό μάτι (εδω και 2 χρόνια) και αυτό που έχω να συμβουλέψω όποιον το εξετάζει ως εναλλακτική είναι AVOID IT AT ANY COST!!!
Είναι πολλά αυτά που δεν σού λένε εκ των προτέρων για αυτό και η μέθοδος αυτή πρέπει να χρησιμοποιείται κατ'εμε όταν δεν γίνεται πλέον διαφορετικά (π.χ. καταρράκτης από προχωρημένο κερατόκωνο). Αν ενδιαφέρεστε μπορώ να σας ενημερώσω για περισσότερα σχετικά με το θέμα. Θα ελέγχω το blog για μελλοντικό σας ενδιαφέρον :)

Κώστας είπε...

Καλησπέρα φίλε και καλωσήλθες στο blog.

Φυσικά θα ήταν πολύ ενδιαφέρον για εμένα και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται να κάνει μεταμόσχευση να μας πεις τι ακριβώς είναι αυτά που δεν σου λένε οι Γιατροί για την επέμβαση.

Θα ήθελα ακόμη να μου πεις αν γίνεται, την εξέλιξη του ματιού μετά την εγχείρηση.

Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Κώστα γεια σου και πάλι. Κατ'αρχήν θα ήθελα να συστηθώ ώστε να μην είμαι και τόσο ανώνυμος :). Με λένε Ηλία, είμαι 31 ετών και μένω στην Αθήνα.
Σχετικά με την ερώτησή σου θα σου πω τα εξής όσο γίνεται πιο σύντομα.
Πριν κάνω την επέμβαση φορούσα και στα δύο μάτια ημίσκληρους κερατοκωνικούς φακούς με το δεξί να βλέπει περί τα 10/10 (με διόρθωση φυσικά) και το αριστερό περί τα 6/10. Σιγά σιγά όμως η κατάσταση επιδεινωνόταν στο αριστερό με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζουν καλά οι φακοί και να εκτινάσσοντε από το μάτι σε καταστάσεις κούρασης, ξηροφθαλμίας (λόγω air condition) κλπ. Έτσι κάποια στιγμή με συμβούλεψαν γιατροί να κάνω την επέμβαση καθώς 1ον υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να υποστώ ρήξη του κερατοειδούς και 2ον λόγω της ηλικίας μου "δικαιούμουν" μια καλύτερη όραση. Δυστυχώς κανείς τους τότε δεν ανέφερε τα εξής:
1. Οτι ο κερατοειδής ΔΕΝ αιματώνεται με αποτέλεσμα να ΜΗΝ ενσωματώνεται ποτέ 100% το μόσχευμα με το μάτι και κατά συνέπεια να υφίσταται εφόρου ζωής τον κίνδυνο απόρριψης λόγω μόλυνσης κλπ.
2. Για τον παραπάνω λόγο να στερούμαι διάφορες απολαύσεις-ανέσεις τις καθημερινότητας που για κάποιον που δεν τις στερείται μπορεί να θεωρηθούν και ασήμαντες. Π.χ. να ανοίξω τα μάτια μου στη θάλασσα, να πάρω ένα παιδί αγκαλιά χωρίς να παρακολουθώ τα χέρια του, να τρίψω το μάτι μου, να κοιμηθώ μπρούμυτα με το αριστερό μάγουλο στο μαξιλάρι, μα παίξω μπάλα-μπάσκετ όπως παλιά, να ανοίξω τα μάτια μου την ώρα που λούζομαι και πολλά άλλα. Με λίγα λόγια πρέπει σε ότι κάνω να προσέχω γιατί οποιοδήποτε χτύπημα ή μόλυνση μπορεί να οδηγήσει σε απόρριψη του μοσχεύματος...
3. Πως πρέπει να χρησιμοποιώ συνέχεια σταγόνες refresh ανά μία ώρα και άλλου είδους σταγόνες (cosopt, temserin, alphagan, fml, tobradex, dacriogel) για τη ρύθμιση της ενδοφθάλμιας πίεσης, την μη απόρριψη του μοσχεύματος κλπ. που ίσως κάποτε τα σταματήσω αλλά δεν το γνωρίζω ακόμα και ήδη τα χρησιμοποιώ σχεδόν 2 χρόνια!
4. (Το ποιό σημαντικό αλλά όχι απόλυτα επιβεβαιωμένο) Οτι το μόσχευμα έχει χρόνο ζωής 10 με 15 χρόνια με αποτέλεσμα να χρειαστεί να επαναλάβω την επέμβαση ξανά και ξανά.... Σας παραθέτω και την διεύθυνση από όπου άντλησα πρόσφατα την τελευταία πληροφορία (http://www.laservision.gr/keratokonos13.htm).
Στον επίλογο η σημερινή κατάσταση.
Η επέμβαση πέτυχε, δόξα τω Θεω, 100% και το μόσχευμα είναι τέλειο. Όμως, το μάτι βλέπει περί τα 2/10 χωρίς διόρθωση καθώς έχει τεράστιο αστιγματισμό (περίπου 5 βαθμούς), πράγμα σύνηθες (!) μετά από τέτοια επέμβαση. Δυστυχώς δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω κανένα φακό επαφής (ημίσκληρο ή μαλακό) καθώς δεν έχω βρει, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, κάποιον που να ταιριάζει στην καμπυλότητα και όπως πολύ καλά γνωρίζεις με γυαλιά δεν μπορώ να δώ καθόλου καλά καθώς το δεξί μου (καλό μάτι) συνεχίζει να πάσχει από κερατόκωνο. Πόσο μάλλον να εργαστώ σε Η/Υ που είναι το 70% της δουλειάς μου και το 90% των χόμπι μου :). Με κάποιους φακούς που έκανα κάποιες δοκιμές το μάτι έφτασε και τα 8/10 (παρόλο που είχε 2 χρόνια να δει τόσο καλά το καημένο) αλλά δυστυχώς με πολύ δυσκολία τους ανεχόμουν παρότι, πίστεψε με, και τα 2 μου μάτια είναι ιδιαίτερα προπονημένα στη χρήση φακών (μαλακούς ~ 6 χρόνια, ημίσκληρους ~ 5 χρόνια). Με γυαλιά το αριστερό βλέπει σχεδόν 6/10 αλλά είναι αδύνατη λόγω του μεγάλου αστιγματισμού η ταυτόχρονη χρήση γυαλιών και κερατοκωνικού φακου (στο δεξί).
Εν κατακλείδι, ακόμα ψάχνομαι αν μπορώ να κάνω κάποια μικροδιαθλάστική επέμβαση στο αριστερό μάτι, ώστε να διορθώσω ελαφρώς την καμπυλότητα του και να μπορέσω να χρησιμοποιήσω κάποιον φακό (προσέχοντας πάντα πολύ για πιθανή μόλυνση...). Οι περισσότεροι γιατροί, όταν τους ρωτώ κάτι τέτοιο, είτε αποφεύγουν να απαντήσουν είτε υποστηρίζουν πως ναι μεν κάτι τέτοιο είναι "θεωρητικά" εφικτό αλλά στην πράξη ποιός θα πάρει το ρίσκο να εγχειρήσει μάτι μετά από μεταμόσχευση;
Γενικώς έχω πάρα πολλές εμπειρίες να μοιραστώ σχετικά με την μετεγχειρητική πορεία κλπ. αλλά δεν θα ήθελα σε κουράσω παραπάνω :). Μπορώ να σου απαντήσω σε οποιοδήποτε ερώτημα σου προκύψει και να σου προσφέρω όλες τις γνώσεις και εμπειρίες μου πάνω στο θέμα εφόσον αυτό είναι επιθυμητό από σένα και οποιονδήποτε άλλον. Στη διάθεσή σας, Ηλίας :)

Κώστας είπε...

Ηλία επειδή αυτά που γράφεις είναι πολύ ενδιαφέροντα, μεταφέρω το σχόλιό σου αυτούσιο ως ποστ για να το διαβάσουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι και να γίνει ο διαλογος απο εκεί.
Αν δεν το θες μπορείς να μου το πεις και θα το κατεβάσω αμέσως!

Ανώνυμος είπε...

Κώστα κανένα πρόβλημα, στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση σχετικά με το θέμα.
Να διευκρινήσω πως ακόμα για λόγους συντομίας δεν έχω κάνει καμία αναφορά για το προεγχειρητικό και το μετεγχειρητικό στάδιο ώς το σημείο της αφαίρεσης όλων των ραμμάτων (πριν από 2 μήνες περίπου).
Εύχομαι να συμμετάσχουν σύντομα και άλλοι ενδιαφερόμενοι στο blog καθώς στο νοσοκομείο που έκανα την μεταμόσχευση γίνονται μεταμοσχέσεις σωριδών για πολλούς λόγους (αρκετές για κερατόκωνο, πράγμα που έκρινα από τη ηλικία των ασθενών καθώς δεν το συζητούν εύκολα όλοι). Αξίζει να σημειωθεί για την ιστορία πως στο εν λόγω νοσοκομείο που αποφεύγω να αναφέρω για λόγους δεοντολογίας γίνεται πολύ σοβαρή και αξιόλογη δουλειά (με μηδαμινό κόστος για τους ασθενής) με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας όσον αφορά την επέμβαση. Το επιθυμητό αποτέλεσμα και τα όσα δεν αναφέρονται εξ'αρχής είναι μια άλλη ιστορία....

Με φιλικούς χαιρετισμούς,

Ηλίας

Ανώνυμος είπε...

γεια χαρά σε όλους,

είμαι κι εγώ ένας ομοιοπαθής. Προς το παρόν δεν έχω κάνει κάτι για τη διόρθωση του κερατόκωνου πέρα από το να φοράω τους κατάλληλους φακούς επαφής.
Ψάχνοντας στο internet βρήκα ότι τελευταία έχει ανακαλυφθεί μια θεραπεία που σταματάει την εξέλιξη του κερατόκωνου που ονομάζεται διασύνδεση κολλαγόνου. Σκέφτομαι πολύ σοβάρα να την εφαρμόσω. Παραθέτω σχετικά links:

http://elkethop.alex.duth.gr/?q=node/26

http://www.laservision.gr/PDF-Greek/Keratoidis/KCNISJAN2007.pdf

αυτά από μένα

Δημήτρης

Ανώνυμος είπε...

Geia sas k katarxin sygxaritiria gia to blog!! Den pisteya sta matia mou (!) otan eida oti kapoioi syzitoun gia ena provlima pou exw k egw!! EPisis sygnwmi gia ta greeklish alla eimai exwteriko se koinoxristo pc k den exw ellinika.. ayta arxika

de tha sas kourasw, ithela mono 2 apantiseis an kserete se 2 apories mou. tha kopsw tin anavoli mou ton oktovrio gia na mpw ton fevrouario.

foraw imisklirous fakous k me tous fakous vlepw 6/10. o giatros m m exei pei pws opote niwthw etoimos eimai sti fasi p tha mporousa na dokimasw kati gia tin veltiwsi tis orasis mou. xwris fakous kserete den vlepw tpt!! o stratos yparxei periptwsi na m dwsei apallagi strateysis? k an nai pws ginetai ayto? m dinei mia anavoli 2 etwn k an den veltiwthoun ta pragmata pairnw apallagi? an omws kanw meta tin epemvasi ti ginetai, thewreitai veltiwsi k mpainw kanonika?? an mporeite symvoulepste me mipws to ekmetalleyto..! episis isxyei oti apagoreyetai i xrisi fakwn epafis sto strato?? gt etsi eimai anikanos na mpw, mias k me gyalia einai sa na mi foraw tpt!!!

sas eyxaristw ek twn proterwn, nikos.

Ανώνυμος είπε...

γεια σας ειμαι και γω ομοιοπαοης εχω κανει μεταμασχευση στο αριστερο μου ματι εδω και τρια χρονια, ολα πηγαν καλα, αυτη την στιγμη με ενα φακο επαφης εχω οραση 10/10 αλλα δεν ξερω αν παρω την αποφαση να κανω το ιδιο και στο αλλο ματι τωρα που ξερω φοβαμαι

Giwrgos είπε...

Πλεον υπαρχει μια μεθοδος που σταματαει την εξελιξη του ωστε να αποφευχθει η μεταμοσχευση. Ειναι η διασυνδεση κολλαγονου. Οταν ανακαλυψα οτι ειχα κερατοκωνο το ενα ματι ειχε φτασει σταδιο 3 και το αλλο 4. Εκανα διασυνδεση κολλαγονου γλιτωσα την μεταμοσχευση. Για 3 χρονια φοραγα κερατοκωνικους φακους επαφης (δεν ειναι ακριβως ημικσληροι) με αρκετα ικανοποιητικη οραση. Βεβαια δεν με βολευαν και παρα πολυ. Οποτε 3 χρονια μετα εκανα και ενα λειζερ για να βελτιωθει η οραση μου. Με το λειζερ πετυχα να χρειαζομαι φακους επαφης μονο το βραδυ οποτε οσο υπαρχει το φως του ηλιου την ημερα ειμαι κομπλε χωρις φακους. (Η μητερα μου εχει και αυτη κερατοκωνο και εχει κανει μεταμοσχευση γιατι τοτε δεν υπηρχε αυτη η μεθοδος διασυνδεσης κολλαγονου.) Γνωριζοντας καο τις 2 μεθοδους απο πρωτο χερι συνιστω με χιλια διασυνδεση κολλογανου.
Αυτο που θελω να ρωτησω εγω ειναι τι γινεται με τον στρατο και αν γνωριζει καποιος τι διαδικασιςές πρεπει να ακολουθησω ωστε να επιχειρησω να παρω απαλλαγη?

Giwrgos είπε...

Πλεον υπαρχει μια μεθοδος που σταματαει την εξελιξη του ωστε να αποφευχθει η μεταμοσχευση. Ειναι η διασυνδεση κολλαγονου. Οταν ανακαλυψα οτι ειχα κερατοκωνο το ενα ματι ειχε φτασει σταδιο 3 και το αλλο 4. Εκανα διασυνδεση κολλαγονου γλιτωσα την μεταμοσχευση. Για 3 χρονια φοραγα κερατοκωνικους φακους επαφης (δεν ειναι ακριβως ημικσληροι) με αρκετα ικανοποιητικη οραση. Βεβαια δεν με βολευαν και παρα πολυ. Οποτε 3 χρονια μετα εκανα και ενα λειζερ για να βελτιωθει η οραση μου. Με το λειζερ πετυχα να χρειαζομαι φακους επαφης μονο το βραδυ οποτε οσο υπαρχει το φως του ηλιου την ημερα ειμαι κομπλε χωρις φακους. (Η μητερα μου εχει και αυτη κερατοκωνο και εχει κανει μεταμοσχευση γιατι τοτε δεν υπηρχε αυτη η μεθοδος διασυνδεσης κολλαγονου.) Γνωριζοντας καο τις 2 μεθοδους απο πρωτο χερι συνιστω με χιλια διασυνδεση κολλογανου.
Αυτο που θελω να ρωτησω εγω ειναι τι γινεται με τον στρατο και αν γνωριζει καποιος τι διαδικασιςές πρεπει να ακολουθησω ωστε να επιχειρησω να παρω απαλλαγη?

Μαργαρίτης Μελέτης είπε...

Πρόσφατα έκανα cross linking στο Δ.ο σε προχωρημένο σημείο (δεν το γνώριζα). Αφού σε λίγο περάσουν 6 μήνες από τη επέμβαση θα κάνω και στο αριστερό μάτι.
Έπειτα από την επούλωση θα φορέσω κερατοκωνικους φακούς . Σε αυτή τι περίπτωση τι γίνεται ; Σκέφτομαι να κόψω τη αναβολή του χρόνου. Είπε ο γιατρός θα μου δώσει το ανάλογο χαρτί αλλά είναι στη γνωμάτευση του εκάστοτε γιατρού .

Ανώνυμος είπε...

Εχω που ειχα μπει στρατο τωρα τον ιανουαριο μου εδωσαν αναβολη ενος ετους επιδη δεν ειχε περασει ενας χρονος μετα την επεμβαση...ηθελα να ξεμπερδευω αλλα δεν με αφησαν να κανω την θητεια φετος και τωρα ξανα περιμενω...ξερεις αν μπορω να κοψω την αναβολη με καποιο χαρτι

nikos είπε...

Εγω

nikos είπε...

Καλησπέρα έχω και εγώ κερατόκωνο δεν θυμάμαι σε ποιο στάδιο ακριβώς αλλά δεν μπορώ να φορέσω γυαλιά, το πρόβλημα μου ήρθε το 2014 στα 17 μου και ενώ είχα 10/10 όραση μπαμ έπεσε ξαφνικα. Έκανα 2 cross linking ένα το 2014 και το άλλο 2015 με 2016 κάπου εκεί και διορθωτική, έχω όραση 1/10 δεξί χωρίς φακούς και 4/10 με 5/10 αριστερό με διόρθωση συνολική 4 με 5/10 με δύο μάτια. Φόρεσα φακούς τώρα πριν 3 μήνες τους κερασοφτ και έχω απίστευτη όραση αλλά. Μόνο με φακούς σαν να έχεις βίντεο YouTube σε 240 ανάλυση και το πας 720. Έχω ψάξει το θέμα με τον στρατό άπειρα δεν έχω βρει ακριβής απαντήσει μόνο στα κεπ με είπανε ότι λογικά παίρνεις απαλλαγή ι5 και επίσης οι γιατροί που με εξέτασαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα ίδια με είπανε. Απαραίτητη είναι να έχεις γνωμάτευση από γιατρούς πρώτου πας να παρουσιαστης τώρα τι θα γίνει εκεί κάνεις δεν ξέρει. Το σωστό είναι απαλλαγή διότι έχουμε που έχουμε τραβήξει πόσα με το θέμα δεν θέλουμε ακόμα ένα 9μηνω η 12μηνω μπελά οποίος έχει έξτρα πληροφορίες ας μας πει!!!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σε όλους-ες. Ονομάζομαι Θάνος, είμαι 22 ετών. Διαγνώστηκα με κερατόκωνο το 2017. Έκανα cross linking την ίδια χρονιά στο δεξί μάτι (στο οποίο ήταν ήδη πολύ προχωρημένος) και το 2018 έκανα και στο αριστερό.
Το 2019 ξεκίνησα να φοράω κερατοκωνικό φακό στο δεξί μάτι, τον οποίον ακόμη κι 1 χρόνο μετά μου είναι σχεδόν αδύνατον να τον συνηθίσω με αποτέλεσμα να μην αντέχεται για πάνω από 5-6 ώρες κι έτσι αναγκάζομαι να τον βγάζω (ή ενίοτε φεύγει μόνος του απ'τη θέση του) και ξαναβάζω τα γυαλιά μυωπίας με τα οποία βλέπω πάρα πολύ θολά κάτι που μου δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στη δουλειά μου (γραφιστική) στην οποία είμαι πάνω από έναν υπολογιστή σχεδόν όλη μέρα.
Το "αστείο" της υπόθεσης είναι ότι όταν φοράω τον φακό στο δεξί, πρέπει να φοράω άλλα γυαλιά που έχουν τους βαθμούς του αριστερού ματιού γιατί στο αριστερό δεν μπορώ ακόμη να βάλω φακό. Δηλαδή π.χ. για να βγω έξω με ήλιο πρέπει να φορέσω τα γυαλιά ηλίου πάνω από τα γυαλιά μυωπίας που είναι πάνω από τον κερατοκωνικό φακό που είναι πάνω από τον καθημερινό φακό! Περιττό να πω ότι η διαδικασία του να απολυμάνω τα χέρια μου-για να βάλω-βγάλω-πλύνω-συσκευάσω τον φακό παίρνει τουλάχιστον ένα 10λεπτο. Ακόμη πιο περιττό να πω πόσα ξοδεύω κάθε μήνα σε καθημερινούς φακούς, υγρά, σταγόνες κλπ Οι πάσχοντες ξέρουν.

Στο θέμα μας τώρα. Στην ερώτηση μου για το εάν δικαιούμαι κάποια αναβολή/απαλλαγή στο στρατό η απάντηση του γιατρού που μου έκανε το cross linking ήταν: "μπα, σιγά.. άντε να σε βγάλουν κάνα άοπλο"...
[Παρεμπιπτόντως έπρεπε να χιλιοπαρακαλέσω τον συγκεκριμένο γιατρό και να κάνω δύο αιτήσεις στο πρωτόκολλο του νοσοκομείου για να πάρω απλώς κάποια αντίγραφα από τις τοπογραφίες κερατοειδούς που έχω κάνει όλα αυτά τα χρόνια.]
Και ερωτώ, είναι δυνατόν να δίνονται αναβολές και απαλλαγές σε άτομα που το παίζουν "τρελίτσα" κι όχι σε όσους από εμάς πάσχουμε από αυτή την πάθηση και περνάμε όλο αυτή τη φάση; Με τον στρατό πρόβλημα δεν έχω, ειλικρινά μακάρι να μην είχα τίποτα, να έκοβα την υπάρχουσα αναβολή μου αύριο κιόλας και να παρουσιαζόμουν. Αλλά κάποια πράγματα μας ξεπερνάνε. Όταν δε μπορείς να ξεχωρίσεις σε ποια οδό βρίσκεσαι όσο κοντά κι αν πας στη ταμπέλα και όταν δε μπορείς να δεις καλά έναν τίτλο ειδήσεων στη τηλεόραση πως να πας στρατό;;
Ευχαριστώ για την ανάγνωση Θάνος.