Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2008

Η Εξέλιξη Της Επέμβασης Που Έκανε Ο Δημήτρης.

Ο Δημήτρης μέσα στον Μάιο έκανε επέμβαση crosslinking. Τρεις μήνες μετά μας ενημερώνει για την εξέλιξη.


Καλησπέρα σε όλους,
τον Μά'ι'ο του 2008 υποβλήθηκα σε επέμβαση
CCL σε ιδιωτικό οφθαλμιατρίο της
Θεσσαλονίκης.
Πέρασαν σχεδόν τρείς μήνες απο την επέμβαση και
συγκεκριμένα στις 20/7/2008 επισκέφθηκα τον γιατρο μου στην
Θεσσαλονίκη και πάλι.
Να μπώ κατευθείαν στο "ψητό" με πολύ απλά λογια ο γιατρός μου είπε πως
η επέμβαση ήταν επιτυχής και σε σύγκριση με την πρώτη μου
κερατοτοπογραφία τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά και πως η κατάσταση
του ματιού μου βελτιώθηκε αισθητά (δεξί μάτι) και πως βρισκόμαστε σε
πολύ καλό δρόμο (μου είπε και κάποια νούμερα αλλά δέν πολυκατάλαβα τι
εννοούσε) τα οποία έδειχναν την βελτίωση της κατάστασης.Όπως με
ενημέρωσε σύμφωνα με νέες έρευνες η κατάσταση του ματιού βελτιώνεται
ακόμα εώς και έξι μήνες μετά την επέμβαση και θα ήταν καλύτερα να κάνω
λίγο υπομονή ακόμα για να γίνει μία όσο γίνεται καλύτερη εφαρμογή
φακού επαφής μετά την πάροδο έξι μηνών απο την επέμβαση.Έτσι έκλεισα
λοιπόν ραντεβού στις 10/11/2008 για νέα εξέταση και επίσης να εξετασω
και το αριστερο μου μάτι και αναλόγως να πράξω.
Απο την πλευρά μου τώρα να πώ πως δέν κατάλαβα κάποια ιδιαίτερη
διαφορα στην όραση μου (πρακτικά τουλάχιστον) μετά την επέμβαση
(δηλαδή δεν μπορώ να πώ οτι βλέπω καλύτερα).
Από ότι μου έιπε ο γιατρός υπάρχουν κάτι φακοί επαφής που είναι
σκληροί στο κέντρο με μαλακό περίβλημα και πρσφέρουν πολύ καλή οπτική
οξύτητα και εφαρμόζονται σχετικά εύκολα.
Την κατάσταση την παλεύω ακόμα με γυαλιά μυωπίας αστγματισμού (συσταγή
Απρίλιος 2007)
Την ημέρα δεν μπορώ να πω οτι υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα αλλά το βράδυ
δυσκολεύομαι στην οδήγηση στα πολλά και έντονα φώτα.

Αυτά απο εμένα,θα έχετε νέα μου σύντομα.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κώστα, ο αδερφός μου 24 χρόνων έκανε πριν λίγες μέρες την επέμβαση crosslinking΄στη Θεσσαλονίκη. Του διαγνώστηκε κερατόκωνος και στα 2 μάτια σε πολύ αρχικό στάδιο αλλά του πρότειναν να κάνει αμέσως την εγχείρηση. Η αλήθεια είναι οτι δεν έχει πρόβλημα με την όραση του, μάλλον επειδή ήταν σε πρώιμο στάδιο, αλλά η ψυχολογία του είναι πεσμένη. Θα πάει στο στρατό σε ένα μήνα, πιστεύεις οτι θα έχει πρόβλημα; Η όραση του θα χειροτερέψει; Κι εγώ ΄τ'ωρα μαθαίνω για την πάθηση αυτή και η αλήθεια είναι οτι έχω τρομοκρατηθεί λίγο...Ευχαριστώ, Σοφία

Κώστας είπε...

Σοφία καλησπέρα,
καλό είναι να ενημερώσει τους γιατρούς στο στρατόπεδο που θα εμφανιστει για την επέμβαση που έκανε στα μάτια του.Ίσως θα ήταν καλύτερα να ρωτήσει και τους γιατρούς του για τις προφυλάξεις που θα πρέπει να παίρνει μέσα στο στρατόπεδο. Σίγουρα χρειάζεται προσοχή.

Είναι όντως μια δύσκολη ασθένεια , αλλά δεν χρειάζεται να..τρομοκρατείσαι. Εδώ εμείς που την έχουμε είμαστε..cool :)

Να είσαι καλά και ότι απορία έχεις, εδώ είμαστε.

Κώστας είπε...

Επειδή όμως δεν έκανα την επέμβαση εγώ δεν ξέρω αν θα είναι σωστό να παρουσιαστεί ένα μήνα μετά την επέμβαση ή θα έπρεπε να ζητήσει αναβολή.

Σε αυτό ίσως θα μπορούσε να μας βοηθήσει κάποιος φίλος που την έκανε την επέμβαση και ξέρει την μετεγχειρητική πορεία..

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σε όλους.

Σοφία, ελπίζω να πάνε όλα καλά με τον αδερφό σου. Κατά την άποψή μου ήταν ό,τι καλύτερο για αυτόν, ειδικά τώρα που είναι σε αρχικό στάδιο, καθώς σε αυτή την κατάσταση επωφελείται περισσότερο από την επέμβαση.

Στο θέμα μας όμως. Δε ξέρω τι του είπε ο οφθαλμίατρος αλλά στη θέση του θα σκεφτόμουν μία εξάμηνη αναβολή. Όχι ότι θα έχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, αφού έχει καλή όραση όπως είπες, αλλά από τη δική μου εμπειρία χρειάζεται προσοχή τον πρώτο καιρό, κυρίως με τον ήλιο (στο στρατό θα είναι συνεχώς έξω) και γνκ μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση (περίπου 6 μήνες) θέλει φροντίδα και..προδέρμ :P

Η όρασή του σε καμία περίπτωση δε θα χειροτερέψει λόγω στρατού και σκοπός αυτής της επέμβασης που έκανε είναι ακριβώς αυτό, να καθυστερήσει την οποιαδήποτε πιθανή επιδείνωση για ένα χρονικό διάστημα, καθώς ο κερατόκωνος είναι πιο "επιθετικός" σε μικρότερες ηλικίες. Αργότερα κανείς δε ξέρει αλλά οι πιθανότητες γνκ μειώνονται.

Επειδή βέβαια όλοι μας είμαστε απλά ασθενείς, ο πιο κατάλληλος να απαντήσει είναι ο γιατρός του, ελπίζω να έχει έρθει ήδη σε συνεννόηση μαζί του.

Αυτά και μην ανησυχείς πολύ,
Greek

Costa-Costa είπε...

Σοφία,
η δική μου εμπειρία με το crosslinking είναι ότι ένα μήνα μετα την επέμβαση δεν "βλέπεις" κάποια ουσιαστική διαφορά όυτε χρειάζεται συγκεκριμένη προφύλαξη.
Ούτε ο ήλιος με πείραζε ιδιαίτερα.

Καλό φυσικά είναι να ενημερώσει τους γιατρούς και φυσικά την απόφαση που θα πάρει να είναι σε συνεργασία με τον οφθαλμίατρό του.

Να του πεις ότι είναι τυχερος στην ατυχία του μιας και όπως δείχνουν τα δεδομένα...το πρόλαβε.

Εύχομαι να είναι καλά και καλή θητεία!

Φιλικά
Costa-Costa

Ανώνυμος είπε...

Σχετικα με την επεμβαση της ριβοφλαβινης εχω να καταθεσω και εγω μία εμπειρια.Κατ΄αρχην με λενε Παναγιωτη ειμαι 19 χρονων και διαγνωστικα με κερατοκωνο στα 16.Αν και η εκδηλωση της νοσου στην περιπτωση μου ηταν γρηγορη μετα απο αναζητηση και πολυ χαμενο κοπο χρονο και χρημα κατεφυγα στην λυση των διπλων φακων ή piggyback.Τα αποτελεσματα ηταν ικανοποιητικα αν και η κατασταση ειδικα στο δεξι ματι ηταν εξαιρετικα προβληματικη.Γενικα με τους φακους δεν αντιμετωπιζα σημαντικα προβληματα. Επιανα περιπου 6/10 στο δεξι και 9/10 στο αριστερο.Αυτο που με ανησυχουσε ιδιαιτερα ηταν η δραματικη εξελιξη της νοσου η οποια αποτυπονωταν ακομα και καθε εξαμηνο.Οπως μαλιστα με ενημερωσαν απο κεντρο της Γαλλιας που πηγα με τους γονεις μου περσι τετοια εποχη η κατασταση στο δεξι ματι ειχε επιδεινωθει τοσο που απαιτουνταν αμεσα μερικη μεταμοσχευση κερατοειδους.Ο γιατρος μου τονισε οτι δεν υπηρχε αλλη επιλογη στην ηλικια μου και η επεμβαση με ριβοφλαβινη δεν συνισταται στην περιπτωση μου καθως το παχος στο δεξι ματι ειχε πεσει κατω απο τα 340 και ο κινδυνος ρηξης του κερατοειδους ηταν αμεσως.Αφου εμαθα τους περιορισμους και τους κινδυνους της μερικης μεταμοσχευσης αποφασισαμε να κανω την επεμβαση της ριβοφλαβινης σε κεντρο στην Αθηνα.Ο γιατρος μου εξηγησε οτι το ποσοστο επιτυχιας ηταν περιπου στο 50%(να διακοπει η εξελιξη) και μαλιστα μου τονισε οτι η περιπτωση μου ηταν λιγο κατω απο το οριο.Η επεμβαση εγινε μονο στο δεξι ματι και γενικα ηταν ανωδυνη.Ο πονος που ενοιωθα στο ματι ηταν εντονος τις πρωτες μερες αλλα μετα υποχωρησε αφου πρωτα ειχα καταναλωσει "απειρες" συμπυκνωμενες σταγονες.Το μονο ζητημα για εμενα ηταν οτι εχασα περιπου ενα μηνα που δεν μπορουσα να φορεσω φακους και ημουν πρακτικα "τυφλος".Τωρα σχετικα με τα αποτελεσματα εναν χρονο μετα ολα δειχνουν οτι το δεξι ματι εχει σταθεροποιηθει ή τουλαχιστον ο ρυθμος επιδεινωσης του εχει μειωθει.Χρησιμοποιοντας παντα φακους πιανω ικανοποιητικη οραση αν και γενικα η ποιοτητα της ορασης μου σταδιακα και μακροχρονια χειροτερευει.Προσωπικα εχω την εντυπωση οτι η περιπτωση μου εξελιχθηκε καλυτερα απο οτι θα ηταν φυσιολογικο δεδομενης της αρχικης κρισιμης καταστασης.Το εαν η επεμβαση μου απεβει σε καλο μενει ακομα να επιβεβαιωθει καθως ελπιζω να αποφυγω,βραζυπροθεσμα, τα χειροτερα.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Παναγιώτη, κατ'αρχάς πιστεύω ότι έκανες την καλύτερη επιλογή που υπάρχει αυτή τη στιγμή για αυτό που έχουμε.

Απλά να αναφέρω ότι το ποσοστό που σου ανέφερε ο γιατρός καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Δεν υπάρχει κάποιο επίσημα καταγεγραμμένο ποσοστό επιτυχίας, ωστόσο όλες οι μελέτες μέχρι τώρα αναφέρουν σταθεροποίηση στο 100% των ματιών. Αυτό το ποσοστό φυσικά και είναι πλασματικό, αφού ειδικά σε προχωρημένες περιπτώσεις δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί μακροπρόθεσμα κάτι. Αλλά το 50% με το 100% έχουν τεράστια διαφορά.
Αυτό το αναφέρω, γιατί ακριβώς το ίδιο μου είχε πει κ ένας άλλος οφθαλμίατρος στην Αθήνα (ίσως είναι κ ο ίδιος).
Ο γιατρός σου ανέφερε ότι ήσουν κάτω από το όριο λόγω πάχους, το οποίο συνήθως ορίζεται ως 350μm minimum στο πιο λεπτό σημείο του κερατοειδούς. Αν μπορείς να δώσεις και πληροφορίες για κάποιες μετρήσεις που λέγονται K-readings (Κ1,Κ2 ή Κmean αν έχεις τις τοπογραφίες), θα βοηθούσε περισσότερο.

Συμπτωματικά, μόλις γύρισα από την επίσκεψή μου μετά από 6 μήνες που έκανα αυτή την επέμβαση. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει επιδείνωση σε κανένα από τα 2 μάτια. Το μέλλον θα δείξει, θα συνεχίσω να ενημερώνω εδώ.

Φιλικά,
Greek

ΥΓ: Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, απλά έχω συναντήσει τόσα κ τόσα με διάφορους οφθαλμίατρους, οι οποίοι λένε ό,τι τους κατέβει κ γι'αυτό αποφάσισα να απαντήσω εδώ.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω που το επισημαινεις.Ο γιατρος μου τονισε κατηγορηματικα οτι το αποτελεσμα δεν θα ειναι εγγυημενο.Τωρα το ποσοστο που μου ειπε ειναι μαλλον αυθαιρετο και μαλλον στηριζεται στην οποια μικρη εμπειρια υπαρχει παγκοσμιως για την επεμβαση.Συμπτωματικα και εγω μολις επεστρεψα σημερα απο τριμηνιαια εξεταση με νεα τοπογραφια.
Για τα στοιχεια που λες για την καμπυλοτητα στο δεξι εχουμε και λεμε Κ2:54.4D K1 45.9 D Km 49.8D.
Στις 06.10.2007 παλι στο δεξι K1 46.5D K2 54.6D Km 50.2D.Γενικα η καμπυλοτητα εχει βελτιωθει(αφου κατα την διαρκεια της επεμβασης αφιαρεση ενα μερος του κωνοϋ αλλα αυτο που με ανησυχει ιδιαιτερα ειναι το thinnest location που απο 331mm πριν απο 11 μηνες έπεσε στα 278mm σημερα.Ειναι φυσιολογικο αυτο;Ο κερατοειδης δεν εχει λεπτυνει πολυ;

Ανώνυμος είπε...

Οντως είναι αρκετά χαμηλό το ποσοστό που λες.
Η δικια μου περιπτωση στο ματί που είναι βαριά η κατάσταση (στο δεξί)
είναι 470mm...

Φιλικα:
Δημήτρης

Χρήστος είπε...

εμενα φιλε παναγιωτη ειναι 200 και ειμαι ετοιμος για μεταμοσχευση.ποσο οραση βγαζεις με φακό?

Ανώνυμος είπε...

Παναγιώτη, h καμπυλότητα είναι επομένως περίπου ίδια, το οποίο σημαίνει ότι προς το παρόν δεν έχει προχωρήσει ο κερατόκωνος. Εάν σου έγινε μόνο crosslinking (χωρίς κάποια επέμβαση laser) σημαίνει ότι δεν "φεύγει" ένα μέρος του κώνου. Με την CXL ουσιαστικά "σκληραίνει" ο κερατοειδής σου εμποδίζοντας τις δυνάμεις που δημιουργούν τον κώνο να αυξήσουν την καμπυλότητα του κερατοειδή. Απλά, με αυτό τον τρόπο αρκετές φορές το crosslinking έχει σαν αποτέλεσμα να μικρύνει κατά 1-3D ο κώνος, κάτι που είναι ατομικό και μπορεί ή όχι να συμβεί και σε εσένα. Είναι πολύ νωρίς ακόμα, θα ξέρεις μέσα σε 6-12 μήνες λογικά. Υπάρχουν κάποιοι που ακόμα και μετά από 3 χρόνια εμφάνισαν μια μικρή βελτίωση. Το επιθήλιο επανέρχεται πλήρως περίπου μετά από 6+ μήνες. Η μείωση του πάχους που βλέπεις οφείλεται σε 2 παράγοντες:
α) ο κερατοειδής κάνει ένα flap, μειώνοντας αρχικά το πάχος του και στη συνέχεια σταδιακά επανέρχεται. Υπάρχουν κ κάποιες περιπτώσεις όπου το πάχος αυξήθηκε στο τέλος ελάχιστα σε σχέση με την προ επέμβασης κατάσταση λόγω της ριβοφλαβίνης.
β) Καθώς το επιθήλιο δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως, οι ενδείξεις αυτές δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα, γιατί δημιουργούνται ανακλάσεις και διαθλάσεις στην ακτίνα που στέλνει το μηχάνημα της τοπογραφίας. Εάν σε ανησυχεί πολύ, μπορείς να ζητήσεις από τον οφθαλμίατρό σου μία ultra-sonar μέτρηση, δηλαδή μέτρηση με χρήση υπερήχων που μπορεί να είναι ακριβέστερη. Προσωπικά, θα σου έλεγα να περιμένεις πρώτα να κλείσεις 6-12 μήνες, δε χρειάζεται προς το παρόν να ανησυχείς. Φυσικά, ο γιατρός σου είναι ο καταλληλότερος να σου πει περισσότερα.

Δημήτρη, δεν έχει πάντα σχέση το πάχος με τη επιδείνωση του κερατόκωνου. Εγώ είχα επίσης 470μm πριν την επέμβαση και ήμουν επίσης σε χειρότερη κατάσταση (Κ1,Κ2 54 και 60) αλλά γνωρίζω τουλάχιστον ένα άλλο παλικάρι που είχε πολύ μικρότερες τιμές K (μικρότερες από 50 και οι 2, δε θυμάμαι ακριβώς) και πάχος νομίζω 450, 470. Παίζει μεγάλο ρόλο σε ποιο σημείο βρίσκεται ο κώνος.

Χρήστο, εύχομαι να πάνε όλα καλά με την επέμβαση.


Φιλικά,
Greek

Ανώνυμος είπε...

Παναγιώτη, πως είναι τα πράγματα μετά από 1 χρόνο με την επέμβαση? Η εξέλιξη πως πάει? Κουράγιο να έχουμε και όλα καλά θα πάνε.

Mentz.