Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Στράτευση. Τι Λέει Ο Νόμος Για Τον Κερατόκωνο.

Καλησπέρα παιδιά και καλή Σαρακοστή!

Ένας φίλος ο Λεμονης , μου έστειλε ένα mail την προηγούμενη εβδομάδα και μου ζήτησε να του πω τι παίζει με τον στρατό και τις αναβολές. Για καλή μου τύχη εκείνες τις μέρες ήρθε απο την δουλειά ένας πελάτης μου ό οποίος είναι διευθυντής σε στρατολογικό γραφείο της δυτικής μακεδονίας. Τον ρώτησα λοιπόν με βάση ποιού εγγράφου γίνεται η κατηγοριοποίηση των νοσημάτων και κατ' επέκταση πως κρίνεται κάποιος ικανός για στράτευση.
Με πολύ προθυμία ο άνθρωπος αυτός, τον οποίο υπερ ευχαριστώ, μου ανέφερε ότι το .... Holy Book (ιερό βιβλίο) βάση του οποίου γίνονται όλα αυτά είναι το Προεδρικό Διάταγμα 133 ΦΕΚ 109. Το συγγεκριμένο έγγραφο εκδόθηκε στις 17 Μαΐου 2002.

Λοιπόν για όποιον θέλει το συγκεκριμένο ΦΕΚ το έχω εδώ . Αν δεν μπορείτε να βγάλετε άκρη με το rapidshare πείτε μου να σας το στείλω με mail.

Με μια ανάγνωση που το έκανα, είδα ότι υπάρχει ένας πίνακας με τα νοσήματα και τα είδη των αναβολών και των κατηγοριών Ι1-Ι5 που δίδονται ανάλογα με την πάθηση.

Εμάς μας ενδιαφέρει η σελίδα 22 και οι παθήσεις 402 εώς 406.
Αντιγράφω:
402- Κερατοπλαστική του ενός ή και των δύο οφθαλμών με καλή οπτική οξύτητα- Διετή αναβολή και μετά Ι4.
403- Κερατοειδόκωνος με πλήρη κλινική εικόνα και των δύο οφθαλμών, κρίνεται ανάλογα με την οπτική οξύτητα.
404- Οι ίδιες παθήσεις του ενός οφθαλμού γίνεται στράτευση ως Ι4.
405- Μέτριου βαθμού κερατοειδόκωνος, φακόκωνος ή φακόσφαιρα του ενός ή και των δύο οφθαλμών και χωρίς αλλοιώσεις του δεσκεμετίου υμένα, κρίνονται ανάλογα με την οπτική οξύτητα.
406- Θόλωση του κερατοειδούς οποιασδήποτε φύσης και έκτασης του ενός ή και των δύο οφθαλμών, κρίνεται ανάλογα με την οπτική οξύτητα..


Συμπέρασμα.
Η κατάσταση του ματιού είναι αυτή που θα καθορίσει το αν θα στρατευτεί ο πάσχων απο κερατόκωνο.
Βέβαια και ο γιατρός που θα κάνει την γνωμάτευση, παίζει και αυτός τον ρόλο του.

Λεμονη, πιστεύω ότι την διετή αναβολή μπορείς να την πάρεις σχετικά εύκολα.Αν δεις ότι σε πηγαίνουν για Ι4, ζήτα την εσύ. Τα πράγματα όπως βλέπεις είναι θολά και δεν υπάρχει ξεκάθαρος νόμος για τον κερατόκωνο. Η κατάσταση των ματιών σου είναι αυτή που θα καθορήσει και την κλήση σου στον στρατό.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κάποιος που να έχει ήδη εξεταστεί μπορεί να μου πει ποια οπτική οξύτητα κρίνεται ικανοποιητική για Ι4??
Ευχαριστώ