Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2008

Η Ιστορία του Γιάννη..

Σας παραθέτω την ιστορία του Γιάννη.

Ανακάλυψα ότι πάσχω από κερατόκωνο το 1994 σε ηλικία 30 ετών. Και πιο πριν βέβαια δεν πετύχαινα καλή όραση με μαλακούς ή γυαλιά αλλά οι οφθαλμίατροι της επαρχίας προφανώς δεν είχαν ξαναδεί κερατόκωνο...
Από το 1995 φόρεσα ημίσκληρους και παρότι έκανα καιρό να τους συνηθίσω, έμεινα ευχαριστημένος αφού η οπτική ικανότητα και με τα 2 μάτια έφτασε 9/10.
Το κακό είναι ότι πάντα το αριστερό μάτι που είχε πολύ έντονο πρόβλημα με ενοχλούσε. Αισθανόμουν τον ημίσκληρο σαν τσιμπηματάκι (σίγουρα καταλαβαίνετε τι εννοώ).
Επίσης, παρότι λένε ότι μετα τα 30 δύσκολα χειροτερεύει η κατάσταση, ο αστιγματισμός συνεχώς αυξανόταν.
Το 2000 έμαθα ότι ο κ. ______ θεωρείται πολύ έμπειρος στον κερατόκωνο και τον επισκέφθηκα. Αυτός μου έκανε μια τοπογραφία κερατοειδούς (έχω την εκτύπωση) αλλά δεν νομίζω να μέτρησε το πάχος του κερατοειδούς. Μου είπε ότι επειδή η όρασή μου με τους ημίσκληρους είναι πολύ καλή (6/10 αριστερό και 9/10 δεξί) δεν συνιστά μεταμόσχευση. Συγκεκριμένα μου είπε ότι μεταμόσχευση θα κάνω όταν φτάσω να πονάω ή να μην βλέπω.

Για το αριστερό μάτι μου είπε ότι με ενοχλούσε διότι είχε γίνει ουλή εκεί που ο φακός τριβόταν στον κερατοειδή λόγω έντονου κώνου! Η μόνη λύση που βρέθηκε (αφού δοκιμάσαμε και μαλακούς κερατοκωνικούς με τους οποίους δεν έφτανα ούτε 3/10) ήταν το piggyback. Μαλακός μέσα και ο παλιός μου ημίσκληρος καπάκι.

Το σύστημα δούλευε καλά αλλά με την γνωστή δυσκολία των 2 φακών στο ίδιο μάτι...

Ετσι, το 2007 επισκέφθηκα στο Λονδίνο οφθαλμίατρο για να δοκιμάσω και τους Rose-K που στο κέντρο δεν θα εφάπτονταν στην ουλή που έχω.
Το αποτέλεσμα δεν μπορώ να πω ότι με ικανοποίησε. Με σκέτο τον rose-k η ενόχληση είναι μεγάλη. Σίγουρα τρίβεται στην ουλή.

Κατέληξα λοιπόν πάλι στο piggyback όπου τουλάχιστον δεν πόναγα.

Βέβαια, η φωτοφοβία με τρελλαίνει και η διαδικασία των διπλών φακών με κουράζει. Τωρα τελευταία μάλιστα άρχισε να με ενοχλεί αρκετά συχνά το αριστερό μάτι παρά την χρήση του μαλακού έσω. Tobradex, thilogel-gel, βιταμίνες και έχει ο Θεός...

Παρήγγειλα μέσω ιντερνετ μαλακούς με UV προστασία αλλά μάλλον πρέπει να με δει κάποιος καλός ειδικός στην Αθήνα για να μετρήσει πάχος κερατόκωνου και να προτείνει λύσεις.

Θα ήθελα αν μπορείτε να μου υποδείξετε κάποιο καλό γιατρό ή οπτομέτρη ή κέντρο που θα μπορούσα να απευθυνθώ τουλάχιστον για μέτρηση πάχους κερατοειδούς και εκτίμησης της κατάστασης μου.

Ευχαριστώ,

Γιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: