Κυριακή 1 Ιουνίου 2008

Η Ιστορία Του Greek Από Την Επέμβαση Στα Μάτια

Σας παραθέτω την ιστορία του Greek.
---------------------------------------------------------------------------------
Καλησπέρα σε όλους.
Με τη σειρά μου να γράψω την ιστορία μου.
Έχω διαπιστωμένο κερατόκωνο εδώ και 7 περίπου χρόνια.
Αυτή τη στιγμή είμαι 23.
Εδώ και 2 χρόνια γνωρίζω για την επέμβαση crosslinking (C3R) αλλά λόγω υποχρεώσεων (δυστυχώς) την ανέβαλλα έως ότου έφτασα στο αμήν και αποφάσισα να την κάνω στα μέσα περίπου του Απριλίου.
Η επέμβαση έγινε στο laservision, σε συνδυασμό με την prk που έχει αναφερθεί και σε προηγούμενο post.


Πριν την επέμβαση - πρωί: Έγινε η κλασική τοπογραφία, ενώ ήμουν 10 μέρες χωρίς τους (μαλακούς, τορικούς) φακούς μου - η αντίστοιχη διάρκεια για τους σκληρούς είναι 1 μήνας περίπου, προκειμένου να απεικονισθεί το πραγματικό πάχος του κερατοειδή.
Το σημαντικό είναι ότι για να γίνει το crosslinking πρέπει το πάχος του κερατοειδούς στο λεπτότερο σημείο να είναι 400μm (ή έστω 350 για την τροποποιημένη μορφή). Για να γίνει και η prk, ο γιατρός προτιμάει το πάχος να είναι λίγο μεγαλύτερο στο λεπτότερο σημείο πάλι.Επίσης, έγιναν και κάποιες άλλες μετρήσεις για τις οποίες δε γνωρίζω λεπτομέρειες.


Επέμβαση - απόγευμα:
Πριν μπω στην αίθουσα με το laser, μου έβαλαν ένα σκούφο και μια λεπτή μπλούζα πάνω από τα ρούχα και μικρές σακούλες πάνω από τα παππούτσια. Περίμενα λίγο και στη συνέχεια μπήκα στην αίθουσα.

Αρχικά, έγινε η μερική topography-guided prk που διήρκησε 5 περίπου λεπτά: Μετά από τις αναισθητικές σταγόνες, ήμουν ξαπλωμένος κάτω από το laser, ο γιατρός μου έβαλε το αυτοκόλλητο για να κρατήσει το μάτι ανοιχτό και με κάτι αντίστοιχο έκλεισε το άλλο μάτι για να μην επηρρεάζεται. Στη συνέχεια αφαιρέθηκε το επιθήλιο και έγινε η επέμβαση με το laser, η οποία το μόνο που απαιτόυσε ήταν συγκέντρωση και σταθερότητα (πολύ σημαντικό όμως) για λίγα δευτερόλεπτα. Μετά την αφαίρεση του επιθηλίου υπάρχει μια περίεργη αίσθηση αλλά δεν υπάρχει πόνος, ίσως ελάχιστο τσούξιμο το οποίο δεν είναι ενοχλητικό. Έπειτα, έγινε το ίδιο και για το άλλο μάτι.

Στη συνέχεια, έγινε το crosslinking (προφανώς χωρίς το επιθήλιο, το οποίο είχε αφαιρεθεί προηγουμένως). Το καλό είναι ότι στο συγκεκριμένο οφθαλμολογικό κέντρο, υπάρχει κράνος που σου επιτρέπει να κάνεις την επέμβαση ταυτόχρονα και στα δύο μάτια γλυτώνοντας την ταλαιπωρία. Το κράνος είχε 6 στρογγυλά φώτα (2 σειρές από 3 φώτα, μία πάνω και μία κάτω). Ο γιατρός μου είπε να κοιτάζω ακριβώς στη μέση και στη συνέχεια κάθε 5 λεπτά μου έριχναν και στα 2 μάτια το γνωστό πράσινο διάλυμα με τη ριβοφλαβίνη. Η διαδικασία αυτή κράτησε 30 λεπτά και ήταν πολύ πιο ανώδυνη απ'όσο την περίμενα (τα μάτια παραμένουν ανοιχτά, ωστόσο αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται και δεν ενοχλεί. 2-3 φορές αισθάνθηκα ένα μικρό τσούξιμο αλλά το είπα στον γιατρό και ξαναέβαλε αναισθητικές σταγόνες και αμέσως ηρέμησα πάλι). Η αίσθηση που έχεις έιναι ότι κάνεις ηλιοθεραπεία στο πρόσωπο και νιώθεις σαν να σου κάνουν μαλάξεις στα μάτια.
Αφού τελείωσε και το crosslinking, ο γιατρός μου έβαλε ειδικούς φακούς επαφής.

Μετά την επέμβαση:
Το πρώτο βράδυ είναι όντως δυσάρεστο. Υπάρχει έντονος ερεθισμός στο μάτι και φωτοφοβία. Χορηγούνται ωστόσο ηρεμιστικά χάπια που κάνουν την κατάσταση αρκετά καλύτερη. Η έντονη φωτοφοβία συνεχίστηκε για μία περίπου εβδομάδα και σταδιακά έφυγε.
Επίσης, μετά από 5 ημέρες πήγα στο γιατρό για να μου βγάλει τους προστατευτικούς φακούς, καθώς το επιθήλιο είχε αρχίσει να θρέφει.
Γενικά, χορηγούνται σταγόνες αντιβιοτικού για 7 μέρες και κορτιζόνης για 2 μήνες και βιταμίνη C.
Οι ενοχλήσεις που υπάρχουν είναι συνήθως μικρό τσούξιμο και δάκρυα όταν βάζεις τα κολλύρια τις πρώτες μέρες ενώ η όραση μπορεί να έχει μικρές διακυμάνσεις τον πρώτο μήνα (προσωπικά δεν παρατήρησα κάτι τέτοιο).
Στη συνέχεια γίνονται 4 προκαθορισμένες επισκέψεις, μία μετά από ένα μήνα, μία μετά από 3 μήνες, μετά από 6 μήνες και μετά από ένα χρόνο.
Επίσης, ο γιατρός έχει κάποιον στο τηλεφωνικό κέντρο του ιατρείου όλο το 24ωρο, οπότε αν προκύψει κάτι μπορείς να επικοινωνήσεις (πολύ χρήσιμο τις πρώτες μέρες που υπάρχει περισσότερος φόβος).


Αποτελέσματα μέχρι τώρα:
H όρασή μου βελτιώθηκε κάπως στο δεξί μάτι (όπου είχα και το πιο έντονο πρόβλημα) με την prk, ενώ στο αριστερό έπεσε λίγο καθώς έχω μια μικρή θολερότητα, που όπως μου είπε ο γιατρός θα φύγει με τον καιρό και το μάτι θα επανέλθει αν όλα πάνε καλά. Προς το παρόν φοράω ημερήσιους απλούς μαλακούς φακούς (μετά από την επίσκεψη που είχα τον πρώτο μήνα από την επέμβαση). Η καμπυλότητα μειώθηκε και περιμένω την επόμενη επίσκεψη για περεταίρω αποτελέσματα.


Προσωπική άποψη:Το crosslinking είναι κάτι που πιστεύω ότι πρέπει όλοι μας να κάνουμε, εφόσον μπορούμε και ειδικά εφόσον ο κερατόκωνος προχωράει.
Καλύτερα είναι να γίνεται σε όσο το δυνατόν πιο αρχικό στάδιο. Είναι ο μόνος τρόπος για να παγώσει ή έστω να καθυστερήσει την επιδείνωση. Όπως θα έχετε διαβάσει όσοι το έχετε ψάξει, είναι η μόνη "θεραπεία" στο πρόβλημα προς το παρόν, Οι φακοί μπορεί να δίνουν καλύτερη όραση αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο κερατόκωνος δε θα προχωρήσει. Σε καμια περίπτωση δεν πρέπει να περιμένετε μέχρι να δείτε έντονο πρόβλημα στην όραση. Φυσικά, δεν υπάρχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα (υπάρχουν δημοσιεύσεις με ασθενείς που παρακολουθούνται έως 4 χρόνια και η κατάσταση ήταν σχεδόν σε όλους σταθερή και σε κάποιους υπήρξε και περαιτέρω βελτίωση), η θεραπεία κρατάει σύμφωνα με τους γιατρούς για 10-12 χρόνια αλλά συνήθως ο κερατόκωνος προχωράει μέχρι την ηλικία των 40, οπότε μειώνονται οι πιθανότητες να χειροτερέψει πολύ η κατάσταση.
Ο κ. Κανελλόπουλος είναι κατά την άποψή μου η καλύτερη επιλογή για κάποιον στην Ελλάδα αλλά και σίγουρα μία από τις καλύτερες επιλογές στον κόσμο. Είναι ο πρώτος που άρχισε να κάνει επεμβάσεις prk+crosslinking μαζί και από τους ελάχιστους που την εφαρμόζουν παγκοσμίως και είμαστε πολύ τυχεροί που τον έχουμε σε αυτή τη χώρα. Η περίπτωση μου είναι αρκετά προχωρημένη και δε ξέρω τα τελικά αποτελέσματα αλλά έχω μιλήσει με ένα άτομο (φίλο μου πλέον) που αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί χωρίς καν γυαλιά με
8++ / 10 όραση, ο οποίος το πρόλαβε νωρίς αλλά ακόμα κι έτσι είναι κάτι το απίστευτο για μένα.
Τέλος, αυτό που σίγουρα θα αναρρωτιέστε όλοι είναι γιατί prk+crosslinking και όχι crosslinking και στη συνέχεια prk? Αυτή ακριβώς την απορία είχα και εγώ. Υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές: Η πρώτη είναι ότι, αν γίνει το prk μετά τη σταθεροποίηση με το crosslinking, γίνεται επέμβαση στον ήδη "σκληρότερο" κερατοειδή και αφαιρείται ιστός που ήδη έχει βελτιωθεί με την C3R. Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι δε χρειάζεται να αφαιρεθεί το επιθήλιο δύο φορές (μία για το crosslinking και μία για την prk) δεδομένου ότι το επιθήλιο θέλει περίπου 6 μήνες επούλωσης για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. Επίσης, η prk που γίνεται είναι μερική (partial), που σημαίνει αφενός ότι δεν έχει σαν στόχο να αφαιρέσει όλη τη μυωπία και τον αστιγματισμό αλλά να κάνει το σχήμα του κερατοειδή πιο κανονικό, όπως τα μάτια των υπολοίπων και αφετέρου αφαιρείται πολύ λιγότερος ιστός που σημαίνει ότι το πάχος του κερατοειδή διατηρείται σε ανεκτά επίπεδα που δίνουν τη δυνατότητα να γίνει η C3R και ίσως αργότερα και να επαναληφθεί (υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις σε δημοσιεύσεις). Τέλος, το καλό με τη συγκεκριμένη μέθοδο (partial topography guided prk) είναι ότι είναι προσαρμοσμένη σε μη σφαιρικά μάτια όπως τα δικά μας, αφού το laser παίρνει τα δεδομένα από τις τοπογραφίες προκειμένου να "εξομαλύνει" το σχήμα του κερατοειδή. Το laser που έχει στο ιατρείο ο κ.Κανελλόπουλος είναι ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει προς το παρόν και αυτό είναι ένα επιπλέον προσόν μαζί με την εμπειρία του.


Τα τελευταία είναι καθαρά προσωπική άποψη - δεν είμαι γιατρός, γράφω ό,τι έχω διαβάσει. Επίσης, ούτε διαφημιστής. Το internet έχει αρκετές πληροφορίες, μπορείτε να ψάξετε και να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας, Ίσως έτσι καταλάβουμε όλοι μας τι ακριβώς μας συμβαίνει και λύσουμε τις όποιες απορίες μας.

Αυτά από εμένα, θα επανέλθω με περισσότερα καθώς περνάει ο καιρός.

Αν έχει κάνει και κάποιος άλλος την επέμβαση, θα ήθελα να επικοινωνήσουμε αλλά επειδή προπαντός το blog είναι για να ενημερωνόμαστε και όχι για να κάνουμε απλά ερωτήσεις ο ένας στον άλλον χωρίς απάντηση, για ό,τι χρειαστείτε μπορείτε να μου στείλετε ένα mail στο kc.greek[at]gmail.com.
Θα προτιμούσα βέβαια οι ερωτήσεις να γίνονται στο blog ώστε να βλέπουν όλοι τις απαντήσεις και να λύνουν (λύνουμε) τις απορίες μας.
Ας συνεχίσουμε όλοι αυτή τη φιλότιμη προσπάθεια του Κώστα και να μη μένουμε απλά σε ερωτήσεις.


Greek

P.S.: Κώστα, συγχαρητήρια για την πολύ καλή προσπάθεια και από εμένα.

10 σχόλια:

Κώστας είπε...

Greek καλησπέρα,

Να κάνω λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου...

--Γιατί να προτείνεις σε όλους να προχωρίσουν σε crosslinking , ενώ αυτή είναι ακόμη μια πειραματική μέθοδος?

--Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο γιατρός που σου έκανε την επέμβαση πρόκειται για έναν απο τους καλύτερουε της Ελλάδας και του κόσμου (όπως αναφέρεις), χωρίς ακόμη να δεις τα τελικά αποτελέσματα στην όρασή σου?
Έχεις διαβάσει ή ακούσει κάτι για αυτόν ή είναι καθαρά προσωπική σου άποψη?

--Αξίζει να μπεις στην διαδικασία να κάνεις crosslink το οποίο χρειάζεται μίνιμουμ 1 χρόνο παρακολούθηση και όχι μια μεταμόσχευση που χρειάζεται και αυτή το ίδιο χρονικό διάστημα παρακολούθησης?
--

Ανώνυμος είπε...

Καλά κάνεις και ρωτάς Κώστα.
Να ξεκαθαρίσω ακόμα μια φορά τη θέση μου. Ό,τι έγραψα κάτω από το "Προσωπική άποψη" είναι ακριβώς ό,τι εννοώ, δική μου και μόνο άποψη, δεν είμαι οφθαλμίατρος :)
Σχετικά με αυτά που ρωτάς λοιπόν:
1. Προτείνω σε όλους όσους βλέπουν ότι ο κερατόκωνος προχωράει σε μικρό χρονικό διάστημα να κάνουν το crosslinking, γιατί είναι το παραπάνω είναι ένδειξη "επιθετικού" κερατόκωνου. Αν έχει κάποιος σχετικά σταθερό κερατόκωνο για 5 χρόνια π.χ., φυσικά και δεν έχει σοβαρό λόγο να το κάνει. Επειδή το crosslinking έχει δείξει να έχει καλύτερα αποτελέσματα σε ηπιότερες περιπτώσεις (έτσι αναφέρεται σε ό,τι έχω διαβάσει), καλό είναι να γίνεται όσο δυνατόν πιο σύντομα. Επίσης, έχεις και το πιο προφανές, σταθερή όραση, αφού αυτή περιορίζεται όσο ο κώνος προχωράει. Εγώ προσωπικά μετάνιωσα λόγω άγνοιας που δεν την έκανα νωρίτερα και γι'αυτό και θα ήθελα αν όχι να την κάνουν τουλάχιστον να ψάξουν γι'αυτή όλοι.
Τα αποτελέσματα όντως είναι λίγα (μέχρι 4-5 χρόνια αυτό που βρήκα) αλλά πολύ ενθαρρυντικά και δεν έχω βρει προς το παρόν κάποια άμεση παρενέργεια όσο και να έψαξα (μετά από 10-20 χρόνια δε μπορώ να ξέρω). Το μόνο επίφοβο είναι ότι μπορεί να μην παγώσει ο κερατόκωνος και να συνεχιστεί η επιδείνωση. Επιπλέον, πήρε πιστοποίηση το 2006 (ή 2007) από την ΕΕ, οπότε είναι ένα συν για την ασφάλεια της επέμβασης.
Ο μόνος λόγος που θα περίμενα προσωπικά κι άλλο είναι μόνο για να δω πιο μακροχρόνια αποτελέσματα αλλά με το ρίσκο ότι μπορεί να προχωρήσει επικίνδυνα ο κερατόκωνος. Δε μπορείς να γυρίσεις το χρόνο πίσω δυστυχώς. Ελπίζω να καταλαβαίνεις πως το εννοώ και να το συζητήσουμε περαιτέρω.

2. Καθαρά, καθαρά προσωπική άποψη, που αφορά στη συγκεκριμένη επέμβαση, γι'αυτό και ανέφερα ότι δεν είμαι και δε θέλω να γίνω διαφημιστής και γι'αυτό θα συνεχίσω να ενημερώνω με την πορεία μου.
Πέρα από αυτό, οι ενδείξεις που με οδήγησαν εκεί είναι
α) είναι από τους πρώτους που κάνουν το crosslinking (από το 2002), δε ξέρω κάποιον εδώ που να έχει αρχίσει νωρίτερα - αν ξέρει κάποιος, θα ήθελα να το μάθω. Η εμπειρία πιστεύω είναι μεγάλο πράγμα. +το γεγονός ότι έχει συνεργαστεί με τον Seiler, έναν από τους πατέρες του crosslinking.
β) Είναι ο πρώτος που έκανε prk+croslinking, το οποίο είναι αρκετά ελκυστικό για εμένα. Βέβαια, ίσως είναι πιο παράτολμη λύση και γι'αυτό και έδωσα έμφαση στο crosslinking αλλά το να πετύχει κάποιος με κερατόκωνο 8-9/10 όραση χωρίς γυαλιά/φακούς είναι για μένα όνειρο. Ξέρω 2 τέτοιες περιπτώσεις (το παιδί που ανέφερα και έχω διαβάσει μια ακόμα περίπτωση από άτομο που ήρθε από Καναδά-στο kcglobal). Δεν είναι εύκολο να βρεις άτομα που πάσχουν από κερατόκωνο και να έχουν κάνει τη συγκεκριμένη επέμβαση :)
γ) (Επίσης προσωπικό)Έχω πάει σε άλλους τρεις εξειδικευμένους ιατρούς και βρήκα μεγάλη διαφορά σε θέματα αντιμετώπισης και οργάνωσης.
Δε ξέρω ποια είναι τα δικά σου κριτήρια, για εμένα αυτά ήταν αρκετά.
Αν θες περισσότερες πληροφορίες, στείλε μου ένα mail για να μην κουράζουμε άδικα και τους υπόλοιπους.

3. Δε νομίζω ότι υπάρχει σύγκριση μεθόδων. Η μεταμόσχευση είναι η τελευταία λύση, αυτό το λένε όλοι οι οφθαλμίατροι. Το crosslinking δεν είναι καν χειρουργική μέθοδος (δεν αφαιρείς ιστό από το μάτι).
Πέρα από τον ελάχιστο μεν αλλά υπαρκτό κίνδυνο απόρριψης, η όραση με το μόσχευμα κάνει ένα χρόνο να φτάσει σε ικανοποιητικό σημείο που δεν είναι πάντα και καλύτερο από την προ-μεταμόσχευσης κατάσταση, έχεις την ενόχληση με τα ράμματα και πιστεύω θέλει πολύ περισσότερη υπομονή. Το μόσχευμα κρατάει συνήθως γύρω στα 10-12 χρόνια (έχω διαβάσει και για 20 χρόνια) και μετά πρέπει να ξαναγίνει η επέμβαση. Έχεις ακόμα μεγάλη πιθανότητα να εμφανισθεί κερατόκωνος και στο νέο κερατοειδή.
Αυτά και μόνο για μένα φτάνουν. Προσωπικά θα έκανα μεταμόσχευση μόνο αν έφτανα σε σημείο όπου είχα εξαντλήσει όλες τις εναλλακτικές.

Περιμένω απαντήσεις, ας μη σταματήσει εδώ η συζήτηση.

Για ακόμα μια φορά, μπράβο Κώστα για το blog.

Καλό βράδυ σε όλους.

Greek

Costa-Costa είπε...

Δυστηχώς όλων των κερατοκωνικών ασθενών τα μάτια δεν αντέχουν τους φακούς επαφής – ειδικά τους σκληρούς-. Έτσι οποιαδήποτε νέα μέθοδος μοιάζει σωτήρια και πολλοί από εμάς ακούμε τι μας λένε οι γιατροί μας, αξιολογούμε τα συν & τα πλην και αποφασίζουμε για τον εαυτό μας.
Όντως τα αποτελέσματα μετά από 10-20 χρόνια θα αποδείξουν τι είναι σωστό και τι όχι και ελπίζουμε οι επόμενη γενιά να το αντιμετωπίσει στην χειρότερη περίπτωση με μία επέμβαση ρουτίνας.
Επιβεβαιώνω την καλή φήμη του γιατρού που έκανες την επέμβαση (αν και δεν είναι ο γιατρός που έκανα το crosslinking). Είναι από τους λίγους εξειδικευμένους γιατρούς που έχουν ασχοληθεί με την έρευνα και την αντιμετώπιση της καταραμένης πάθησης. Επειδή το έχω ψάξει, έχει πάρει μέρος σε πολλά ιατρικά εργαστήρια με παγκοσμίως κορυφαίους του χώρου.
Θεωρώ πολύ σημαντικό αυτά που έγραψες για την οργάνωση του ιατρικού του κέντρου όπως είναι τα τελευταίας γενιάς μηχανήματα αλλά και το 24ωρο support που παρέχει.
Λογικό είναι να μην πόνεσες φίλε μου και να ήταν όλα ανώδυνα αφού το έκανες στο σύγχρονο αυτό ιατρικό κέντρο. Το τονίζω αυτό γιατί η δική μου επέμβαση τον Ιούνιο του 2007 έγινε σε Δημόσιο Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης και τα «κομφόρ» ήταν ανύπαρκτα με αποτέλεσμα να πονέσω πολύ. Ευτυχώς λίγους μήνες μετά μπορούμε εμείς οι κερατοκωνικοί να έχουμε ανθρώπινη αντιμετώπιση έστω στα λίγα οφθαλμολογικά κέντρα που είναι εξειδικευμένα για τις επεμβάσεις της πάθησης μας.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το χρονικό αυτό διάστημα μετά την επέμβαση μπορείς να διαβάσεις-οδηγήσεις-δεις τηλεόραση/pc;

Φιλικά
Costa-Costa

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Costa-Costa,
αυτό που αναφέρεις με τον πόνο είναι μάλλον κάτι το υποκειμενικό και δε ξέρω αν έχει άμεση σχέση με τον εξοπλισμό. Προφανώς, και στο νοσοκομείο ο εξοπλισμός για το crosslinking είναι σύγχρονος, αφού δεν έχουν καιρό που το εφαρμόζουν (από πότε αλήθεια, γνωρίζεις?).
Με τους σκληρούς φακούς έχω κι εγώ πρόβλημα. Έχω αγοράσει δύο ζευγάρια μέχρι τώρα και ακόμα δεν έχω καταφέρει να τους φορέσω.
Όσον αφορά σε αυτά που με ρωτάς για την όραση:
Είμαι ήδη σε στάδιο 3, οπότε έτσι κι αλλιώς δεν είναι ικανοποιητική. Νομίζω όμως ότι είμαι καλύτερα από πριν χωρίς τους φακούς. Σίγουρα, έχω καλύτερη ποιότητα (καλύτερο κόντραστ, χρώματα κτλ) και στα δύο μάτια αλλά και ποσότητα στο δεξί τουλάχιστον.
Χωρίς τους φακούς μπορώ να δω στο pc και να διαβάσω [έρχεται και εξεταστική :)]αλλά για την τηλεόραση πρέπει να είμαι σε απόσταση το πολύ 2 μέτρων (η τηλεόραση βέβαια είναι 14'').
Με τους φακούς η κατάσταση είναι καλύτερη. Επειδή είμαι ακόμα σε μεταβατικό στάδιο, δε θέλω να οδηγήσω. Η αλήθεια είναι ότι δοκίμασα 20 μέρες μετά την επέμβαση και ενώ δεν έχω πρόβλημα μέσα στην πόλη, έχω πρόβλημα με πινακίδες τοποθεσιών, αφού πρέπει να είμαι κοντά για να τις διαβάσω άνετα, έτσι δε θα οδηγούσα προς το παρόν σε άγνωστο δρόμο.

Η δική σου κατάσταση πως είναι μετά από την επέμβαση?

Αυτά από εμένα προς το παρόν,

Greek

Ανώνυμος είπε...

φιλε greek,
εγω αυτο που καταλαβα απο την ιστορια ετσι οπως την περιεγραψες ειναι οτι μ'αυτην την μεθοδο prk-crosslinking θα βλεπω 8/10 ΧΩΡΙΣ ΦΑΚΟΥΣ?
χωρις φακους βλεπω δεν βλεπω 2/10...

Ανώνυμος είπε...

Αν και το είδα λίγο καθυστερημένα,
εννοείται ότι δε λέω πως θα βλέπεις 8/10 χωρίς φακούς, πάντα εξαρτάται από την όραση πριν την επέμβαση.
Μετά από 4 περίπου μήνες κ ενώ πριν έβλεπα 2/10 στο ένα μάτι (χωρίς φακούς αλλά και με μαλακούς τορικούς φακούς δεν είχα μεγάλη διαφορά) κ τώρα έχω περίπου 6-7/10 με ημερήσιους μαλακούς φακούς.

Φιλικά,
Greek

ΛΕΩΝΙΔΑΣ είπε...

εχω και εγω κερατοκωνο εδω και πολλα χρονια το ενα ματι ειναι σε χαλια κατασταση φοβαμαι να κανω επεμβαση και το ανεβαλα λογω δουλειας εδω και πολλα χρονια .εμαθα αυτες τις ημερες οτι υπαρχει αυτη η μεθοδος και θα παω θεσ/νικη να με δουν (πανω που ειχα αποφασισει να παω στο αχεπα να μπω σε λιστα) αλλα δεν ξερω σχεδον τιποτα.αν ημεθοδος σταματαει τον κερατοκωνο επαναφερει ομως την οραση εστω και στο μισο για να μπορω να βαλω γυαλια γιατι τωρα ειμαι μονο με ενα ματι.Φακους ειχα παρει αλλα δεν τους αντεχε το "καλο" ματι και τους παρατησα.Αληθεια πόσο κοστισει η επεμβαση.150 θελουν για προ ελεγχο.Δεν ξερω τι να ρωτησω,απλα φοβαμαι.

Κώστας είπε...

το crosslinking δεν σου υπόσχεται καλύτερη όραση , αλλά σταθεροποίηση του κερατόκωνου. Με το crosslinking προσπαθείς να σταθεροποιήσεις την δομή του κερατοειδούς υμένα. Έτσι μελλοντικά ίσως μπορέσεις να εφαρμόσεις καλύτερα φακό επαφής. Η επέμβαση κοστίζει περίπου 1000ευρώ και δεν γίνεται σε όλα τα μάτια αλλά σε αυτά που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.
Λεωνίδα είμαι στην διάθεσή σου για οποιαδήποτε περεταίρω διευκρίνηση. Μπορείς να μου στείλεις email στο keratoconos@gmail.com όποια απορία έχεις.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ είπε...

Την τεταρτη θα παω στο γιατρο εδω στην δραμα να σου πω φοβαμαι την επεμβαση μακαρι να μπορουσε να μου προσφερει λιγη οραση να βαλω γυαλια.χαρικα που εχω μια παρεα να λεω τον πονο μου.Αν τελικα δεν κανει για ματι μου να δω πως θα αποφασισω να βαλω μαχαιρι.μου αρεσει η γυμναστικη και δεν ξερω αν θα μπορω να κανω για κανα χρονο αρκετα κουραστικα με το διαβασμα.ειμαι βοηθος λογιστη και τωρα περα με πανελ/ες στο τει εχω ενα μαθημα ακομα να γραψω αλλα εχω γραψει 20 στα αλλα.θα τα πουμε συντομα μολις μου που τι να κανω η αν μπορω να την κανω.ευχαριστω.

Ανώνυμος είπε...


Είμαι 39 ετών. Πριν από μία εβδομάδα, σε επίσκεψη ρουτίνας στον οφθαλμίατρο, πληροφορήθηκα ότι έχω κερατόκωνο στο δεξί μάτι. Το αριστερό μου μάτι έχει 10/10 όραση, ενώ το δεξί μου μάτι 2-3/10 με 2,5 βαθμούς αστιγματισμό και 0,5 βαθμό μυωπία. Το 1996 σε επίσης επίσκεψη ρουτίνας (για το φανταρικό) ο γιατρός είχε βρει 0,5 βαθμό υπερμετρωπία (!), και όλα αυτά τα χρόνια, η θαμπάδα που είχα όταν έκλεινα το καλό μάτι και έβλεπα με το δεξί την δικαιολογούσα από αυτή την τότε διάγνωση. Δεν φοράω γιαλιά ούτε φακούς, και δεν πίστευα ότι έχω κανένα πρόβλημα. Ξαφνικά, πληροφορούμαι για την επέμβαση cross-linking,διαβάζω σο internet για ανθρώπους που έχουν σημαντικό πρόβλημα, ενώ από την άλλη εγώ δεν είχα καμμία αισθητή, τουλάχιστον, ενόχληση! Από ότι καταλαβαίνω, είναι κάτι σπάνιο, ενώ το κάνει σπανιότερο η ηλικία μου. Διαβάζω ότι εξελίσσεται μέχρι τα 35, ενώ εγώ είμαι 39! Είμαι ελαφρώς σε σύγχυση. Όποιος είναι πιο έμπειρος, ας προτείνει κάποιον ειδικό, ει δυνατόν στην Αθήνα. Αν θέλει, ας ρίξει και μία γνώμη.

Ευχαριστώ προκαταβολικά